Сьогодні, 11 липня, у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбувся методологічний семінар на тему: «Перспективні напрями наукових досліджень Національної академії педагогічних наук України у співпраці із закладами вищої освіти». Захід організовано за участі директора Інституту педагогіки НАПН України, віце-президента НАПН України, академіка Олега Топузова та академіка-секретаря відділення вищої освіти НАПУ Петра Сауха. До нього доєдналися в.о. ректора Прикарпатського національного університету Ігор Цепенда, колишній держсекретар МОН, нині заступник голови Держпродспоживслужби Сергій Захарін, професорсько-викладацький склад університету та інші науковці.
«Маємо чудову нагоду поспілкуватися з керівництвом НАПН України про новітні тенденції в педагогічній науці. Тема освіти, методики викладання є надзвичайно актуальною для всіх університетів. У сучасному світі відбуваються глобальні зміни, зокрема, в контексті розвитку штучного інтелекту. Це ставить перед нами великі виклики, які ми повинні разом вирішувати. Окрім цього, перед вступом до ЄС нам необхідно мати значну кількість високоякісних дисертацій, які мають бути експертними від нашої країни. Це важливий крок для інтеграції в європейську наукову спільноту і підвищення рівня нашої освіти та науки», – зазначив в.о. ректора Ігор Цепенда.
Під час семінару обговорювалися актуальні питання розвитку освітніх технологій, інтеграції нових методик у навчальний процес та перспективи співпраці між науковими установами та закладами вищої освіти.
Академік Олег Топузов розповів про пріоритетні напрями наукових досліджень у галузі освіти, педагогіки і психології в умовах війни та повоєнного відновлення. Він акцентував увагу на важливості інноваційних досліджень у педагогіці та необхідності їхнього впровадження у навчальні програми для підвищення якості освіти.
Також відзначив те, що сьогодні за межами України перебуває близько 600 науковців. «Потрібне налагодження єдиного обліку даних втрат науковців в умовах війни із систематичним оприлюдненням актуальної інформації, що дасть чітке розуміння загальної картини ризиків, загроз та руйнівних наслідків повномасштабного вторгнення рф в Україну», – додав академік.
Зокрема, в ході його доповіді йшлося про сектор координації наукових досліджень НАПН України, пріоритетні напрями дисертаційних досліджень та науково-технічні розробки Національної академії педагогічних наук України на 2023-2027 роки.
Академік Петро Саух зазначив, що підвищення якості освіти є ключовим завданням сучасної освітньої системи. Він підкреслив, що освіта має відповідати вимогам ринку праці, і для цього необхідно модернізувати навчальні програми, впроваджувати сучасні методики викладання та використовувати новітні технології у навчальному процесі.
Далі кандидатка хімічних наук, доцентка кафедри хімії середовища та хімічної освіти ПНУ, учителька хімії Лілія Мідак презентувала присутнім підручник хімії для 7 класу закладів загальної середньої освіти за системою нової української школи. Це є інтегрований курс з сучасним використанням AR-технологій, що дозволяє покращити засвоєння матеріалу та зацікавити учнів у вивченні хімії.
Також традиційно доцентка кафедри філології Коломийського навчально-наукового інституту Галина Волощук продемонструвала розповіла про комп’ютерну гру-вікторину, створену науковцями Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних систем Віктор Ровінський продемонстрував одну з них – «ШЛЯХ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА», яка була створена з нагоди 150-літнього ювілею патрона університету Василя Стефаника. В свою чергу Галина Волощук розповіла про процес розробки цієї гри та її значення для популяризації серед учнів та студентів.
В.о. ректора Ігор Цепенда зазначив, що співпраця з НАПН України відкриває нові можливості для університету у сфері наукових досліджень і сприяє підвищенню рівня підготовки фахівців. Він також висловив впевненість у тому, що результати семінару стануть основою для реалізації нових спільних проектів.
Методологічний семінар став значущою подією для академічної спільноти та науковців Прикарпатського національного університету, підтверджуючи прагнення до наукового прогресу та інновацій у галузі педагогіки.